Actueel

  • 7 april 2025

    “We geven heel veel ruimte aan autonomie” Hb-onderwijs op basisschool De Springplank

    Lees meer…

  • 10 maart 2025

    “Flexibiliteit zit in ons DNA”. Hb-onderwijs op het Zuider Gymnasium

    Lees meer…

  • 5 maart 2025

    Bijna 100 leden voor Vereniging BPS!

    Lees meer…

  • 10 februari 2025

    Twee nieuwe BPS-leden

    Lees meer…

  • 30 januari 2025

    Column #6 Marko Otten: Wetenschappelijke Raad

    Lees meer…


  • Alle nieuwsberichten

Themanummer hoogbegaafdheid Tijdschrift voor Orthopedagogiek

Het Tijdschrift voor Orthopedagogiek heeft deze maand een themanummer over hoogbegaafdheid. Onderwerpen:
– Hoogbegaafdheid en dynamisch testen
– Hoogbegaafdhei: meer dan een score op een IQ-test
– De wisc-v-nl bij hoogbegaafde kinderen
– Hoogbegaafdheid en kindertekeningen
– Cognitieve begaafdheid is geen risicofactor voor probleemgedrag
– Vroegsignalering van hoogbegaafdheid: de tools zijn er maar de praktijk blijft achter
– Onderkenning en diagnostiek bij vermoedelijk hoogbegaafde en/of dubbel-bijzondere leerlingen

Lees hier het themanummer…

 

© Begaafdheidsprofielscholen 2011 | Privacy Statement